duminică, 14 martie 2010

BRITISH INSTITUTIONS, LANGUAGE AND CULTURE

In perioada 14-27 februarie 2010 am beneficiat de un grant Comenius in vederea participarii la un curs de formare continua (Lifelong Learning Programme).Cursul pentru care am optat, British Institutions, Language and Culture, a fost organizat de International Projects Centre din Exeter, Marea Britanie, institutie acreditata de British Council. IPC a organizat acest curs pentru profesorii de limba engleză care doresc sa-şi aprofundeze cunoştinţele despre cultura britanică, focalizându-se pe patru mari direcţii : presă, sistemul judiciar, sistemul educaţional şi sistemul politic.
Activitatea de formare a constat în 32,5 ore de pregătire în sala de curs, 2,5 ore de pregătire si cercetare individuală, 2,5 ore de vizită la Curtea de Justiţie din Exeter, 15 ore de excursii cultural-istorice , încheindu-se cu o vizită de o zi în Londra, vizită care a culminat cu o seară la teatru.
Cele doua saptamani petrecute in aceasta mobilitate s-au desfasurat dupa un program bine structurat, astfel :
Duminica, 14 februarie :
-calatorie catre Exeter ( din London )
Luni, 15 februarie :
-AM - 9.15-Prezentarea IPC si a programului cursului
-PM-13.00-Institutia Bisericii
Intalnire cu ghidul IPC pentru turul orasului
Marti, 16 februarie :
AM-9.15- Sesiune lingvistica(PLD)
PM-13.00-Media in Marea Britanie
Miercuri, 17 februarie :
AM-9.15-Institutii formale si informale-Suveranitate si Politica 1
PM-13.00-Excursie in Dartmoor
Joi, 18 februarie ;
AM-PLD
PM-Introducere in Sistemul judiciar
Vineri, 19 februarie :
AM-PLD
PM- Colectare de informatii pentru prezentarea de marti
Sambata, 20 februarie :
AM-8.30 -Excursie de o zi in Cornwall (Castelul Tintagel)
Duminica, 21 februarie :
Zi libera
Luni, 22 februarie :
AM- PLD
PM-Institutii formale si informale-Suveranitate si politica 2
Marti, 23 februarie :
AM-Sistemul educational britanic&Comenius ; Pregatire pentru prezentare
PM-Prezentari
Miercuri, 24 februarie :
AM-Vizita la Curtea de Justitie
PM-Activitati bazate pe vizita la Curtea de justitie
Joi, 25 februarie :
AM-PLD
PM-Festivitate de incheiere ; certificate
Vineri, 26 februarie :
Plecare catre Londra ;
Vizitarea orasului (obiective turistice) ;
Seara la teatru.
Întreaga activitate s-a centrat pe nevoile reale ale participanţilor, organizatorii fiind neîncetat interesaţi de problemele şi neclarităţile pe care le-au întâmpinat sau le-ar fi putut întâmpina cursanţii.

2 comentarii: