Pages

luni, 21 septembrie 2020

Anunț privind ocuparea postului de învățător de la Școala Primară Corlata

 Școala Gimnazială Berchișești organizează concurs pentru ocuparea postului de învățător de la Școala Primară Corlata.

I. Cerințe:

1. Studii: liceu pedagogic/școală postliceală de specialitate/colegiu/studii superioare în Științele Educației și modul psihopedagogic finalizat sau în curs de finalizare.

II. Data, locul  și ora concursului:

1. Concursul va avea loc în data de 09.10.2020 – proba practică/inspecția specială la clasă, ora 9.00 la sediul unității Școala Primară Corlata, din localitatea Corlata, comuna Berchișești, județul Suceava și în data de 12.10.2020 – proba scrisă, ora 14.00, la sediul unității Școala Gimnazială Berchișești, din localitatea Berchișești, județul Suceava.

III. Bibliografia stabilită pentru concurs:

BIBLIOGRAFIE PENTRU DISCIPLINA LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ

• ***Dicționarul literaturii române de la origini până la 1900, Bucureşti,1979.

• ***Dicționarul scriitorilor români, coordonator Mircea Zaciu, Editura Albatros, 2002.

• ***Manual de limba română, profil pedagogic, Editura Didactică şi Pedagogică,

Bucureşti, ediția 1975-1986.

• Academia Română, DOOM, ediția a II-a, Bucureşti, 2005.

• Anghelescu, M., Clasicii noștri, Editura Eminescu, București, 1996.

• Anghelescu, M., Ionescu, C., Lăzărescu, Gh., Dicționar de termeni literari, Editura Garamond, 1995.

• Aranghelovici, C., Îndreptar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, Editura Saeculum vizual, București, 2007.

• Balota, N., Opera lui T. Arghezi, Editura Eminescu, București, 1982.

• Beldescu, G., Ortografia actuală a limbii române, Editura științifică și Enciclopedică, București, 1984.

• Braga, C., Nichita Stănescu: orizontul imaginar, Editura Imago, Sibiu, 1993.

• Călinescu, G., Opera lui Mihai Eminescu, E.P.L., București,1969.

• Chiru, N., Literatura română pentru evaluare continuă şi examene-învățământ preuniversitar. Concepte operaționale, comentarii, eseuri, interpretări de text, ediția a II-a, revizuită şi adăugită, Editura Icar, Bucureşti, 2009.

• Ciompec, G., Dominte, C., Forăscu, N., GuŃu, Romalo, V., Vasiliu, E., Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediție revizuită şi adăugită, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1985.

• Cornea, P., Originile romantismului românesc, Editura Minerva, 1972.

• Irimia, D., Structura stilistică a limbii române contemporane, EŞE, Bucureşti,1986.

• Manolescu, N., Arca lui Noe, vol. I-II, Editura Minerva, Bucureşti, 1980 - 1981.

• Munteanu, G., Istoria literaturii române. Epoca marilor clasici.

• Mușat,C., Romanul românesc interbelic, Editura Humanitas, București, 1998.

• Papadima, L., Introducere, comentarii la Comediile lui I. L. Caragiale, Editura

Humanitas, Colecșia Tezaur, București, 1996.

• Petrescu, I., Eminescu. Modele cosmogonice și viziunea poetică, Editura Paralela 45, Pitești, 2002.

• Popescu, Şt., Gramatica practică a limbii române, Editura TEDIT FZH, Bucureşti, 2001.

• Simion, E., Scriitori români de azi, Editura Cartea Românească, Bucureşti, 1987.

• Vianu T., Arta prozatorilor români, Editura100+1 GRAMAR, București, 2002.

BIBLIOGRAFIE PENTRU DISCIPLINA ELEMENTE DE PEDAGOGIE ŞCOLARĂ

• Ausubel, D.P., Robinson, R., Învățarea în şcoală. O introducere în psihologia pedagogică, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1981.

• Bocoş, M., Jucan, D., Teoria şi metodologia instruirii. Teoria şi metodologia evaluării. Repere şi instrumente didactice pentru formarea profesorilor, Editura Paralela 45, Piteşti.

• Cerghit, I., Perfecționarea lecției în şcoala modernă, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1983.

• Cristea, S., Finalitățile educației, în Pedagogie, vol. 1, Editura Hardiscom, Piteşti, 1996.

• Cristea, S., Obiectivele pedagogice ale procesului de învățământ, în Pedagogie, vol. 2, Editura Hardiscom, Piteşti, 1997.

• Cristea, S., Procesul de învățământ - obiect de studiu al didacticii generale, în Pedagogie, vol. 2, Editura Hardiscom, Piteşti, 1997.

• Cosmovici, A., (coord. A. Neculau, T. Cozma), Învățarea şcolară, în Psihopedagogie pentru examenul de definitivare şi gradul I, Editura Spiru Haret, Iaşi, 1994.

• Cucoş, C., Finalitățile educației, în Pedagogie, Editura Polirom, Iaşi, 1996.

• Dragu, A., Structura personalității profesorului, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1996.

• Golu, P., Învățare şi dezvoltare, EŞE, Bucureşti, 1985.

• Ionescu, M., Bocoş, M. (coord.), Tratat de didactică modernă, Editura Paralela 45, Piteşti, 2009.

• Iucu, R., Managementul clasei de elevi, Editura ”D. Bolintineanu”, Bucureşti, 1999.

• Jinga, I., Negreț, I., Învățarea eficientă, Editura Aldin, Bucureşti, 1999.

• Neacşu, I., Metode şi tehnici moderne de învățare eficientă, Editura Militară, Bucureşti,1990.

• Neacşu, I., Instruire şi învățare, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999.

• Neacşu, I., Metode şi tehnici de învățare eficientă, Editura Militară, Bucureşti, 1990.

• Neacşu, I., Finalitățile educației, în Curs de pedagogie (coord. I. Cerghit, L. Vlăsceanu), Universitatea Bucureşti, Bucureşti, 1988.

• Potolea, D., Profesorul şi strategiile conducerii învățării, în vol. Structuri, strategii şi performanțe în învățământ (coord. I. Jinga, L. Vlăsceanu), Editura Academiei, Bucureşti,1989.

• Potolea, D., Teoria şi metodologia obiectivelor educaționale, în Curs de pedagogie (coord. I. Cerghit, L. Vlăsceanu), Universitatea Bucureşti, Bucureşti, 1988.

• Potolea, D., Stilurile educaționale, în Probleme fundamentale ale pedagogiei (coord. D.Todoran), Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1982.

BIBLIOGRAFIE PENTRU ELEMENTE DE DIDACTICĂ GENERALĂ APLICATĂ ÎN DISCIPLINELE DE ÎNVĂłĂMÂNT DIN CICLUL PRIMAR

• ***Programe şcolare pentru învățământul primar (în vigoare), Comisia Națională pentru Curriculum.

• Cerghit, I., Neacşu, I., Negreț, I., Pânişoară, I.O., Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Iaşi, 2001.

• Cerghit, I. Perfectionarea lecției în şcoala modernă, Editura Didactică şi

Pedagogică, Bucureşti, 1983.

• Cerghit, I., Neacşu, I., Metodologia activității didactice, în Didactica, coord. D. Salade,Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1982.

• Cerghit, I., Metode de învățământ, Editura Polirom, Iaşi, 2006.

• Crețu, C., Curriculum diferențiat şi personalizat, Editura Polirom, Iaşi, 1998.

• Crețu, C., Conceptul de curriculum (etimologie, evoluții semantice ale conceptului de curriculum, definiții, componentele curriculumului, tipuri de curriculum), înPsihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord. C. Cucoş),Editura Polirom, Iaşi, 1998.

• Cristea, S., Dicționar de pedagogie, Editura Litera Educațional, Chişinău, 2002.

• Cristea, S., Proiectarea curriculara, în Pedagogia, vol. 2, Editura Hardiscom, Piteşti,1997.

• Crişan, Al. (coord.), Curriculum şcolar. Ghid metodologic, Ministerul Educației şi Învățământului. Institutul de Ştiințe ale Educației, Bucureşti, 1996.

• Cucoş, C., Probleme de docimologie didactică, în Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord. C. Cucoş), Editura Polirom, Iaşi,1998.

• Ionescu, M., Clasic şi modern în organizarea lecției, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1982.

• Jinga, I., Negreț, I., Dobridor, I., Inspecția şcolară şi design-ul instrucțional, Editura Aramis, Bucureşti, 2004.

• Jinga, I., NegreŃ, I., Învățarea eficientă, Editura Aldiri, Bucureşti, 1999.

• Jinga, I., Petrescu, A., Evaluarea performanței şcolare, Editura Adelfin, Bucureşti,1996.

• Molan, V., Didactica disciplinei Limba și literatura română în învățământul primar, Editura Nini Ped, București, 2010.

• Neacşu, I., Stoica, A., (coord.), Ghid general de evaluare şi examinare, MEN, Editura Aramis, Bucureşti,1996.

• Neacşu, I., Instruire şi învățare, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999.

• Manolescu, M., Teoria şi metodologia evaluării, Editura Universitară, Bucureşti, 2010.

• Moise, C., Metode de învățământ, în Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord. C. Cucoş), Editura Polirom, Iaşi, 1998.

• Radu, I.T., Evaluarea rezultatelor şcolare, în Sinteze pe teme de didactică modernă, Bucureşti, 1986.

• Stanciu, M., Reforma conținuturilor învățământului. Cadru metodologic, Editura Polirom, Iaşi, 1999.

 

Informații suplimentare se obțin la sediul unității Școala Gimnazială Berchișești.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu