Capacitatea de a vorbi limba engleza este unul din factorii
principali care influenteaza fundamental implinirea si satisfactia in viata
profesionala, dar si personala. Proiectul
Let
Us Speak (L.U.S.) reflecta aceasta necesitate si isi propune sa ofere
elevilor abilitatile indispensabile pentru a-si creiona viitorul si a reusi pe
piata muncii.
Proiectul a ales sa dezvolte nivelul
de limba al elevilor, aceasta fiind una din prioritatile principale ale Uniunii
Europene. In majoritatea scolilor nu exista contact direct al elevilor cu limba
engleza reala, iar lipsa vorbitorilor nativi de limba engleza este acut
resimtita in domeniul educatiei. Prin acest proiect ne propunem sa demonstram
faptul ca, prin conversatii regulate cu parteneri din alta tara si deruland
anumite activitati, pot fi dezvoltate competentele de vorbire si comunicare,
poate fi stimulata o atitudine pozitiva fata de invatarea pe tot parcursul
vietii si se poate resimti in mod real efectul acestor activitati.
Obiectivul principal al proiectului
este de a dezvolta competentele de comunicare in limba engleza ale elevilor din
ciclul gimnazial si de a indeparta frica, teama de a vorbi. Pentru acest lucru,
ne-am propus sa cream o noua metoda de comunicare, “Progressive Speaking and
Communicative Method”-PSCM (Vorbire si comunicare progresiva), care va conduce
la invatarea motivata si interesanta.
S-a constatat ca, in scolile din
tarile implicate in proiect nu exista teste standardizate de evaluare a
competentelor de vorbire, astfel impunandu-se nevoia unui astfel de sistem de
evaluare unificat, in concondanta cu Cadrul
European Comun de Referinta pentru Limbi. Vom crea un set de 20 de teste de
speaking de nivel A2 care vor imbunatati metodologia de evaluare si
testare a nivelului de competente de vorbire.
De
asemeni, vom pregati o colectie de jocuri de team-building, verificate si
testate cu ajutorul elevilor nostri, jocuri care au rolul de a-i face pe copii
sa comunice fara teama, in situatii ludice.
La nivel curricular, vom aborda o serie de
activitati de invatare integrata (metoda CLIL).
Proiectul are o durata de doi ani si implica scoli
din patru tari partenere: Cehia (coordonator proiect), Romania, Turcia si
Bulgaria, care vor lua parte la activitati variate: video-conferinte lunare
intre perechi de elevi din tari diferite care vor discuta pe teme date; crearea
de video-carduri pentru partenerii de comunicare; crearea unei povesti audio in
lant; producerea, editarea si prezentarea unei stiri TV, dupa ce, in prealabil,
au vizitat o statie TV locala si au asistat la crearea stirilor; pregatirea
unei carti de bucate video; jocuri de Geo-caching; evenimente de public
speaking; etape de team-building (in cadrul mobilitatilor): jocuri
comunicative, problem-solving, jocuri de cooperare si jocuri de creativitate.
Profesorii din echipele de proiect
vor participa, timp de o saptamana, la
doua seminare de formare despre metoda CLIL si despre evaluarea competentelor
de vorbire, necesare realizarii celor doua rezultate/produse intelectuale: Assessment Guide of Speaking (ghid
pentru dezvoltarea competentelor de speaking) si The Book of Speaking Tests (colectie de 20 de teste de speaking).
In fiecare tara partenera vor exista
evenimente de multiplicare, in care vor fi diseminate rezultatele proiectului.
De asemeni, mediul online va folosi ca o importanta platforma de diseminare,
prin cele patru canale pe care le vom folosi in acest scop: website, facebook,
e-Twinning, youtube.
Consideram ca proiectul nostru va
ajuta elevii sa-si imbunatateasca cunostintele, sa le impartaseasca si altor
colegi, sa colaboreze in vederea promovarii activitatilor de invatare reciproca
si a schimburilor de experianta la nivel european.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu