Proiectul educațional cu această temă a fost dedicat Zilei Educației și s-a desfășurat la clasa a V-a A, cu elevii ce studiază această disciplină, începând cu anul școlar curent. Programa disciplinei Educație socială continuă aplicarea modelului de proiectare curriculară centrat pe competențe, utilizat și la nivelul învățământului primar. Modelul de proiectare curriculară corespunde cercetărilor din psihologia cognitivă, conform cărora prin competență se realizează transferul și mobilizarea cunoștințelor și a abilităților în situații noi. Din perspectiva disciplinei de studiu, orientarea demersului didactic pornind de la competențe permite orientarea către latura pragmatică a aplicării programei școlare prin accentuarea scopului pentru care se învață, precum și prin accentuarea dimensiunii acționale în formarea personalității elevului.
Entuziaștii elevi ai clasei a V-a A, împărțiți pe grupe, au surprins prin creativitatea și sinceritatea lor, în modul în care și-au îndeplinit sarcinile primite spre rezolvare. La final, au constatat că timpul a trecut prea repede și și-au exprimat dorința de a realiza și alte proiecte, ceea ce se va întampla, chiar la orele de Educație socială.
Prof. Roșu Genoveva
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu