Școala Gimnazială Berchișești organizează concurs pentru ocuparea postului de învățător de la Școala Primară Corlata.
I. Cerințe:
1. Studii: liceu pedagogic/școală postliceală de specialitate/colegiu/studii superioare în Științele Educației și modul psihopedagogic finalizat sau în curs de finalizare.
II. Data, locul și ora concursului:
1. Concursul va avea loc în data de 09.10.2020 – proba practică/inspecția specială la clasă, ora 9.00 la sediul unității Școala Primară Corlata, din localitatea Corlata, comuna Berchișești, județul Suceava și în data de 12.10.2020 – proba scrisă, ora 14.00, la sediul unității Școala Gimnazială Berchișești, din localitatea Berchișești, județul Suceava.
III. Bibliografia stabilită pentru concurs:
BIBLIOGRAFIE PENTRU DISCIPLINA LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ
• ***Dicționarul literaturii române de la origini până la 1900, Bucureşti,1979.
• ***Dicționarul scriitorilor români, coordonator Mircea Zaciu, Editura Albatros, 2002.
• ***Manual de limba română, profil pedagogic, Editura Didactică şi Pedagogică,
Bucureşti, ediția 1975-1986.
• Academia Română, DOOM, ediția a II-a, Bucureşti, 2005.
• Anghelescu, M., Clasicii noștri, Editura Eminescu, București, 1996.
• Anghelescu, M., Ionescu, C., Lăzărescu, Gh., Dicționar de termeni literari, Editura Garamond, 1995.
• Aranghelovici, C., Îndreptar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române, Editura Saeculum vizual, București, 2007.
• Balota, N., Opera lui T. Arghezi, Editura Eminescu, București, 1982.
• Beldescu, G., Ortografia actuală a limbii române, Editura științifică și Enciclopedică, București, 1984.
• Braga, C., Nichita Stănescu: orizontul imaginar, Editura Imago, Sibiu, 1993.
• Călinescu, G., Opera lui Mihai Eminescu, E.P.L., București,1969.
• Chiru, N., Literatura română pentru evaluare continuă şi examene-învățământ preuniversitar. Concepte operaționale, comentarii, eseuri, interpretări de text, ediția a II-a, revizuită şi adăugită, Editura Icar, Bucureşti, 2009.
• Ciompec, G., Dominte, C., Forăscu, N., GuŃu, Romalo, V., Vasiliu, E., Limba română contemporană. Fonetica. Fonologia. Morfologia, ediție revizuită şi adăugită, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1985.
• Cornea, P., Originile romantismului românesc, Editura Minerva, 1972.
• Irimia, D., Structura stilistică a limbii române contemporane, EŞE, Bucureşti,1986.
• Manolescu, N., Arca lui Noe, vol. I-II, Editura Minerva, Bucureşti, 1980 - 1981.
• Munteanu, G., Istoria literaturii române. Epoca marilor clasici.
• Mușat,C., Romanul românesc interbelic, Editura Humanitas, București, 1998.
• Papadima, L., Introducere, comentarii la Comediile lui I. L. Caragiale, Editura
Humanitas, Colecșia Tezaur, București, 1996.
• Petrescu, I., Eminescu. Modele cosmogonice și viziunea poetică, Editura Paralela 45, Pitești, 2002.
• Popescu, Şt., Gramatica practică a limbii române, Editura TEDIT FZH, Bucureşti, 2001.
• Simion, E., Scriitori români de azi, Editura Cartea Românească, Bucureşti, 1987.
• Vianu T., Arta prozatorilor români, Editura100+1 GRAMAR, București, 2002.
BIBLIOGRAFIE PENTRU DISCIPLINA ELEMENTE DE PEDAGOGIE ŞCOLARĂ
• Ausubel, D.P., Robinson, R., Învățarea în şcoală. O introducere în psihologia pedagogică, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1981.
• Bocoş, M., Jucan, D., Teoria şi metodologia instruirii. Teoria şi metodologia evaluării. Repere şi instrumente didactice pentru formarea profesorilor, Editura Paralela 45, Piteşti.
• Cerghit, I., Perfecționarea lecției în şcoala modernă, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1983.
• Cristea, S., Finalitățile educației, în Pedagogie, vol. 1, Editura Hardiscom, Piteşti, 1996.
• Cristea, S., Obiectivele pedagogice ale procesului de învățământ, în Pedagogie, vol. 2, Editura Hardiscom, Piteşti, 1997.
• Cristea, S., Procesul de învățământ - obiect de studiu al didacticii generale, în Pedagogie, vol. 2, Editura Hardiscom, Piteşti, 1997.
• Cosmovici, A., (coord. A. Neculau, T. Cozma), Învățarea şcolară, în Psihopedagogie pentru examenul de definitivare şi gradul I, Editura Spiru Haret, Iaşi, 1994.
• Cucoş, C., Finalitățile educației, în Pedagogie, Editura Polirom, Iaşi, 1996.
• Dragu, A., Structura personalității profesorului, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1996.
• Golu, P., Învățare şi dezvoltare, EŞE, Bucureşti, 1985.
• Ionescu, M., Bocoş, M. (coord.), Tratat de didactică modernă, Editura Paralela 45, Piteşti, 2009.
• Iucu, R., Managementul clasei de elevi, Editura ”D. Bolintineanu”, Bucureşti, 1999.
• Jinga, I., Negreț, I., Învățarea eficientă, Editura Aldin, Bucureşti, 1999.
• Neacşu, I., Metode şi tehnici moderne de învățare eficientă, Editura Militară, Bucureşti,1990.
• Neacşu, I., Instruire şi învățare, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999.
• Neacşu, I., Metode şi tehnici de învățare eficientă, Editura Militară, Bucureşti, 1990.
• Neacşu, I., Finalitățile educației, în Curs de pedagogie (coord. I. Cerghit, L. Vlăsceanu), Universitatea Bucureşti, Bucureşti, 1988.
• Potolea, D., Profesorul şi strategiile conducerii învățării, în vol. Structuri, strategii şi performanțe în învățământ (coord. I. Jinga, L. Vlăsceanu), Editura Academiei, Bucureşti,1989.
• Potolea, D., Teoria şi metodologia obiectivelor educaționale, în Curs de pedagogie (coord. I. Cerghit, L. Vlăsceanu), Universitatea Bucureşti, Bucureşti, 1988.
• Potolea, D., Stilurile educaționale, în Probleme fundamentale ale pedagogiei (coord. D.Todoran), Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1982.
BIBLIOGRAFIE PENTRU ELEMENTE DE DIDACTICĂ GENERALĂ APLICATĂ ÎN DISCIPLINELE DE ÎNVĂłĂMÂNT DIN CICLUL PRIMAR
• ***Programe şcolare pentru învățământul primar (în vigoare), Comisia Națională pentru Curriculum.
• Cerghit, I., Neacşu, I., Negreț, I., Pânişoară, I.O., Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Iaşi, 2001.
• Cerghit, I. Perfectionarea lecției în şcoala modernă, Editura Didactică şi
Pedagogică, Bucureşti, 1983.
• Cerghit, I., Neacşu, I., Metodologia activității didactice, în Didactica, coord. D. Salade,Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1982.
• Cerghit, I., Metode de învățământ, Editura Polirom, Iaşi, 2006.
• Crețu, C., Curriculum diferențiat şi personalizat, Editura Polirom, Iaşi, 1998.
• Crețu, C., Conceptul de curriculum (etimologie, evoluții semantice ale conceptului de curriculum, definiții, componentele curriculumului, tipuri de curriculum), înPsihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord. C. Cucoş),Editura Polirom, Iaşi, 1998.
• Cristea, S., Dicționar de pedagogie, Editura Litera Educațional, Chişinău, 2002.
• Cristea, S., Proiectarea curriculara, în Pedagogia, vol. 2, Editura Hardiscom, Piteşti,1997.
• Crişan, Al. (coord.), Curriculum şcolar. Ghid metodologic, Ministerul Educației şi Învățământului. Institutul de Ştiințe ale Educației, Bucureşti, 1996.
• Cucoş, C., Probleme de docimologie didactică, în Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord. C. Cucoş), Editura Polirom, Iaşi,1998.
• Ionescu, M., Clasic şi modern în organizarea lecției, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1982.
• Jinga, I., Negreț, I., Dobridor, I., Inspecția şcolară şi design-ul instrucțional, Editura Aramis, Bucureşti, 2004.
• Jinga, I., NegreŃ, I., Învățarea eficientă, Editura Aldiri, Bucureşti, 1999.
• Jinga, I., Petrescu, A., Evaluarea performanței şcolare, Editura Adelfin, Bucureşti,1996.
• Molan, V., Didactica disciplinei Limba și literatura română în învățământul primar, Editura Nini Ped, București, 2010.
• Neacşu, I., Stoica, A., (coord.), Ghid general de evaluare şi examinare, MEN, Editura Aramis, Bucureşti,1996.
• Neacşu, I., Instruire şi învățare, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999.
• Manolescu, M., Teoria şi metodologia evaluării, Editura Universitară, Bucureşti, 2010.
• Moise, C., Metode de învățământ, în Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi grade didactice (coord. C. Cucoş), Editura Polirom, Iaşi, 1998.
• Radu, I.T., Evaluarea rezultatelor şcolare, în Sinteze pe teme de didactică modernă, Bucureşti, 1986.
• Stanciu, M., Reforma conținuturilor învățământului. Cadru metodologic, Editura Polirom, Iaşi, 1999.
Informații suplimentare se obțin la sediul unității Școala Gimnazială Berchișești.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu