sâmbătă, 5 decembrie 2020

ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI -BUCURIA DE A FI ROMÂN NU ARE GRANIȚE

 


De Ziua Națională, în contextul pandemiei, împărtășim o parte din ceea ce ne face să fim mândri de istoria și de tradițiile noaștre. Împreună cu elevi ai claselor V-VIII, am invitat să ni se alăture în demersul nostru pe d-na profesoară Ala Plugaru de la Liceul Teoretic ,,Aurel David” din Bardar, Republica Moldova, pregătind fiecare momente realizate de elevi, pe care să le postăm pe site-ul celor două școli. Argumentul activității noastre este: suntem români, așa ne-am născut și am crescut. Așa am învățat să grăim, să gândim, să ne comportăm. Știm din moși-strămoși cum ni s-a făurit istoria, neamul, graiul și țara. Știm când, cine și unde s-au luptat pentru ea, ca pe ea, țara, să o avem și azi. Și ne cunoaștem și menirea: aceea de a transmite urmașilor și urmașilor noștri ceea ce la rândul nostru am primit și noi drept moștenire păstrată cu sfințenie.

Anual, pe 1 Decembrie, toată suflarea românească de aici și din cele patru zări sărbătorește Ziua Națională a României, acea Românie autentică și profundă în care suferința de secole în lupta pentru independență și pentru unitate s-a împletit cu bucuria trăirii lucrurilor simple. 

prof. Genoveva Bîrgovan







 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu